Starejše generacije (Baby Boomerji in generacija X) zagovarjajo vrednote kot so delavska etika, disciplina ter nagnjenost h kolektivizmu.
Generacija Y zahteva bolj svobodno in fleksibilno delo, pri tem pa zna biti bolj konfliktna. Domnevamo lahko, da to izhaja iz večje zaščitenosti v mlajših letih s strani staršev. Iz tega izhaja tudi dejstvo, da ta generacija pogosteje menjava delo kot starejši dve, kjer so po navadi posamezniki začeli z delom v enem podjetju, v njem napredovali in ostali do upokojitve.
Najmlajša generacija, generacija Z, je najbolj napredna, ko je govora o tehnološkem znanju, ima višja karierna pričakovanja kot generacija Y ter hrepeni po varnosti zaposlitve.
Večina prebivalstva v visoko industrializiranih državah, sem sodi tudi Slovenija, ne živi v razmerah ekonomske nestabilnosti. Zdi se, da je to pripeljalo do gradualnega prehoda, v katerem so bolj kot materialne potrebe pomembne postale potrebe po ugledu, pripadnosti ter kreativnosti.
Hipoteza socializacije pa temelji na raziskavah, katere kažejo, da so temeljne vrednote ljudi večinoma določene na prehodu v odraslost in se skozi socializacijo spreminjajo. Zato bodo skupine, ki so doživljale gospodarsko pomanjkanje, veliko časa namenile zadovoljevanju gospodarskih potreb, skupine, ki so izpostavljene nevarnostim pa bodo več časa porabile za zadovoljevanje varnostnih potreb. Po drugi strani pa bodo skupine, ki doživljajo trajno visoko materialno bogastvo, začenjale dajati prednost post materialističnim vrednotam, kot so individualno izboljšanje posameznika, samoizražanje, osebna svoboda, samoaktualizacija, prostovoljstvo in vzdrževanje čistega in zdravega okolja. Večina prebivalstva v visoko industrializiranih državah, sem sodi tudi Slovenija, ne živi v razmerah ekonomske nestabilnosti. Zdi se, da je to pripeljalo do gradualnega prehoda, v katerem so bolj kot materialne potrebe pomembne postale potrebe po ugledu, pripadnosti ter kreativnosti.
Starejše generacije so mnenja, da je dolg delovni čas ključni dejavnik, ki vpliva na poklicno napredovanje, svoje delo pa opravljajo z močno delovno etiko.
Kljub temu, da lahko višina plače milenijce na začetku pritegne, je zanje značilno, da cenijo fleksibilni delovni čas, prosti čas ter avtonomijo na delovnem mestu.
Milenijci bolj cenijo ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem ter se osredotočajo na stabilnost in zadovoljstvo pri delu.
Prav tako milenijci niso zadovoljni s tem, da ostanejo dlje časa na istem delovnem mestu. Zato postanejo njihove poklicne poti bolj dinamične in manj predvidljive.
Kadrovski strokovnjaki bodo morali nadgraditi procese vodenja v podjetjih in se približati vrednotam generacij, ki prihajajo na ključna delovna mesta.
V prihodnosti bo na delovnih mestih vedno manj predstavnikov generacije Baby boomers in generacije X, naraslo pa bo število predstavnikov generacije Y (milenijcev) ter generacije Z. Zato se morajo organizacije zavedati, kakšne spremembe na področju dela to predstavlja za njih.
Kakovostno medgeneracijsko vodenje in upravljanje različnih generacij je že danes zanesljivo velik izziv. Še bolj pa bo v prihodnosti. Projekcije kažejo, da bodo milenijci do leta 2025 predstavljali okoli 75% vse delovne sile. Pri tem pa se pojavlja vprašanje, kako privabiti in zadržati milenijce, saj so njihova pričakovanja glede nagrajevanja visoka.
Kadrovski strokovnjaki bodo morali nadgraditi procese vodenja v podjetjih in se približati vrednotam generacij, ki prihajajo.
Prisluhnite njihovim idejam: Ne marajo, da je njihovo mnenje preslišano, zato jih je potrebno pogosteje povprašati o njihovem mnenju in idejah.
Ravnovesje med delom in zasebnim življenjem: Radi imajo fleksibilnost na delovnem mestu, kjer je delo povezano z družinskim in zasebnim življenjem.
Delovno mesto, osredotočeno na zaposlene: Želijo, da je njihovo delovno mesto zabavno in vsebuje močne delovne odnose, s tem pa zagotovite njihovo zadovoljstvo in boljše rezultate.
Nenehno učenje: Kljub temu, da je večina milenijcev višje izobraženih, v primerjavi s starejšimi generacijami, imajo potrebo po nenehnem poslovnem in življenjskem učenju.
Spodbude pri tehnološkem znanju: Sposobni so izoblikovati učinkovite in ustvarjalne načine prenove delovnih procesov v organizaciji, zato jih je potrebno spodbujati na tem področju.
Nenehne povratne informacije: Za razliko od starejših generacij, kjer so zaposleni prejemali letne rezultate uspešnosti, se mora milenijcem pogosteje nuditi povratna informacija o njihovi uspešnosti.
Mentorstvo: Zaradi hitrih sprememb tako na tehnološkem kot poslovnem področju, je potrebno biti milenijcem pogosteje v pomoč, da se lahko obdržijo na svojem delovnem mestu.
Zagotoviti, da se stvari hitro premikajo: Ker so odrasli v okolju, kjer so informacije na voljo takoj, ko jih potrebujejo, pričakujejo enako hitrost tudi na delovnem mestu.
Potrebno bo uporabljati vizualne predstave, ne besedilnih: To ne pomeni, da generacija Z ne želi brati, ampak če želite njihovo popolno pozornost, je potrebno pomembnejše informacije predstaviti na vizualen način.
Močna notranja komunikacija: Centralni pristop k notranji komunikacij spodbuja sodelovanje med skupinami in ohranja zaposlene povezane med seboj in s podjetjem.
Prožnost na delovnem mestu: Generacija Z obožuje svoje socialno delovno okolje, vendar ni nujno, da ga najdejo le na delovnem mestu. Potrebno jim je zagotoviti tudi druge oblike dela, kot je npr. delo od doma.
Potreba po alternativnih metodah vodenja: Zagotoviti jim je potrebno popolno vodenje projekta od začetka do konca, pri tem pa naj delijo svoje ideje in usmerjajo svojo ustvarjalnost v korist podjetja.
Zagotoviti različne načine komunikacije: Njihov način življenja so močno zaznamovale pametne naprave, zato je komuniciranje z njimi potrebno razdeliti tako na osebno kot elektronsko.
Varnost zaposlitve: Imeti dobro plačano službo, na katero se lahko zanesejo, je vrednota pri kateri niso pripravljeni sklepati kompromisov.