Organizacijsko kulturo je dobro sistematično meriti in po potrebi tudi spreminjati

Enej Klarič
Enej Klarič
pexels-lukas-669610.jpg
Podjetje Capgemini je leta 2017 opravilo raziskavo in ugotovilo, da 40% vodstev verjame, da je digitalna kultura v njihovih podjetjih dobro razvita. Zanimivo pa je, da se le 27% zaposlenih z njimi strinja.

Roman Klarič, svetovalec v podjetju Resultant, in Janez Žezlina, svetovalec iz partnerskega podjetja Energos, sta bila gosta v podcastu Tine Zafred s podjetja Implico. **Razpredali so o konceptu digitalne kulture in o tem, zakaj je pomembna ter kako jo v podjetjih začeti graditi.

Trendi namreč nakazujejo, da je za prihodnost potrebno spreminjati organizacijsko kulturo. Zahteve okolja so se dramatično spremenile, informacij je vedno več in tempo sprememb je vedno hitrejši. Vodstvo težje nadzoruje vse procese, zato bo v prihodnje potrebno več pozornosti nameniti človečnosti in zaupanju znotraj organizacije. Tukaj pride na vrsto ustrezna organizacijska kultura, menita Roman in Janez.

Živimo v obdobju, ko sta se globalizacija in internet razmahnila. V organizacije prihajajo nove digitalne tehnologije, z njihovim prihodom pa nastaja tudi strah med zaposlenimi. Strah pred tem, ali se bodo nanje navadili, strah pred spremembo dela ter predvsem strah pred izgubo delovnega mesta. Zato je potrebno odpraviti stopnjo strahu. Odpravljati ga je potrebno skozi več nivojev vodenja. Priporočljivo je, da vodje komunicirajo same vrednosti in uporabnosti novih digitalnih tehnologij, z zaposlenimi soustvarjajo rešitve in jih pri tem inspirirajo.

V podcastu sta Janez in Roman razložila pomen gradnje organizacijske kulture v obdobju digitalizacije. Predstavila sta tudi novo rešitev na slovenskem trgu, imenovano inspire4future, ki podjetjem omogoča večdimenzionalno merjenje zrelosti organizacijske kulture in kompetenc zaposlenih za poslovanje v digitalni ekonomiji.

Celoten pogovor lahko poslušate na tej povezavi.

Deli članek