Naša nedavna anketa na LinkedInu je pokazala, da se odgovor skriva v eni ključni lastnosti: stalnem ustvarjanju vrednosti. 34 % anketirancev je stalno ustvarjanje vrednosti označilo za najpomembnejši vidik sodobne podjetniške kulture, zato je jasno, da bodo podjetja, ki dajejo prednost ustvarjanju vrednosti, dolgoročno uspešna. V tem članku se bomo poglobili v to, zakaj je ustvarjanje vrednosti tako pomembno in kako ga lahko podjetja vključijo v svojo strategijo.
Ustvarjanje vrednosti je bistvena značilnost vsakega podjetja, ki želi imeti dolgoročen uspeh, saj vpliva na ustvarjanje in ohranjanje trajnostne konkurenčne prednosti. Preprosto povedano, ustvarjanje vrednosti je proces zagotavljanja gospodarskih ali družbenih koristi, ki presegajo stroške proizvodnje, izdelkov ali storitev. To pomeni, da mora podjetje ustvariti nekaj, kar ima vrednost za njegove stranke ali ostale deležnike, in to učinkovito ter uspešno. S tem se lahko razlikuje od konkurence, pridobi zvestobo strank ter dolgoročno ustvarja prihodke in dobiček. Podjetja, ki se osredotočajo na ustvarjanje vrednosti, se lahko bolje odzivajo na spremembe na trgu in potrebe strank, se prilagajajo novim tehnologijam ter inovirajo. Prav tako je bolj verjetno, da bodo pritegnile in obdržale talente, saj zaposlene motivira dejstvo, da je njihovo delo smiselno in pomembno. Poleg tega lahko ustvarjanje vrednosti pozitivno vpliva na družbo in okolje, kar lahko poveča ugled podjetja in okrepi zaupanje med deležniki. To lahko vodi k večji zvestobi strank, večji zavzetosti zaposlenih in zaupanju vlagateljev, kar so ključni dejavniki dolgoročnega uspeha. Če povzamemo, je ustvarjanje vrednosti bistveno za dolgoročni uspeh podjetja, saj je temelj za ustvarjanja trajnostne konkurenčne prednosti, spodbujanja inovacij, privabljanja in ohranjanja talentov ter gradnjo zaupanja in ugleda med vključenimi deležniki.
Organizacija lahko ustvari večjo vrednost za svoje deležnike, če se osredotoči na več ključnih strategij, med katerimi so:
Na splošno lahko organizacija ustvari večjo vrednost za svoje deležnike, če se osredotoči na izboljšanje izdelkov ali storitev, izboljšanje izkušnje strank, gradnjo trdnih odnosov, osredotočanje na trajnost, vlaganje v razvoj zaposlenih ter nenehno spremljanje in odzivanje na potrebe in pričakovanja deležnikov.
Podjetja, ki dajejo prednost potrebam in željam svojih strank, bodo bolj verjetno ustvarila vrednost za vse deležnike. Z osredotočanjem na zagotavljanje dobre storitve za stranke, ustvarjanjem izdelkov, ki izpolnjujejo pričakovanja strank, in vključevanjem povratnih informacij strank v poslovne odločitve lahko podjetja pridobijo zveste stranke, pritegnejo nove ter posledično povečajo prihodke.
Podjetja, ki dajejo prednost inovacijam, bodo najverjetneje ustvarila večjo dodano vrednost za vse deležnike. Z vlaganjem v raziskave in razvoj, raziskovanjem novih tehnologij in trgov ter spodbujanjem kulture ustvarjalnosti in eksperimentiranja lahko podjetja ostanejo pred konkurenco ter zagotavljajo nove in inovativne rešitve za potrebe strank.
Podjetja, ki dajejo prednost oblikovanju močne kulture podjetja, bodo najverjetneje ustvarila večjo dodano vrednost za vse deležnike. Z obravnavanjem dobrega počutja zaposlenih, spodbujanjem sodelovanja in komunikacije ter občutka pomembnosti in poslanstva, lahko podjetja ustvarijo pozitivno delovno okolje, ki privablja in ohranja najboljše talente ter krepi občutek zvestobe in predanosti med zaposlenimi.
Podjetja, ki dajejo prednost trajnosti, bodo najverjetneje ustvarila večjo dodano vrednost za vse deležnike. Z izvajanjem trajnostnih praks, zmanjševanjem odpadkov in emisij ter spodbujanjem družbene odgovornosti lahko podjetja pridobijo pozitiven ugled in zaupanje med strankami, zaposlenimi in vlagatelji.
Podjetja, ki dajejo prednost ustvarjanju partnerstev in sodelovanj, bodo najverjetneje ustvarila večjo dodano vrednost za vse deležnike. S sodelovanjem z drugimi podjetji, organizacijami in deležniki v svojem ekosistemu lahko podjetja izkoristijo prednosti, ki jih prinaša sodelovanje ter ustvarijo vzajemno koristne rešitve za skupne izzive.