Visoka zavzetost sodelavcev prinaša organizaciji veliko prednost

Roman Klarič
Roman Klarič
image1 (1).webp
Boljša učinkovitost timov, povečana produktivnost zaposlenih, manjša fluktuacija, doseganje ciljev oddelka in pridobivanje najboljših talentov, so »sanje« in cilj večine organizacij. Za dosego tega pa je potrebno razviti visok delež zavzetih zaposlenih.

Bolj zavzeti zaposleni delajo z večjo intenzivnostjo in strastjo, saj verjamejo v poslanstvo podjetja in zaupajo njegovim vrednotam. Zavzetost pa se pojavi takrat, ko so vaši sodelavci zadovoljni s svojimi poklicnimi vlogami in imajo jasno vizijo, kako lahko ustvarjajo vrednost na svojem delovnem mestu. Zavzetost zaposlenih ni »čudežni napitek,« vendar ima lahko nekaj odličnih učinkov na uspešnost vaše organizacije.

Poveča se produktivnost zaposlenih



Raziskave podjetja Gallup kažejo, da so zavzeti zaposleni za 17 % bolj produktivni od ostalih sodelavcev in so pripravljeni vlagati več energije in napora v doseganje ciljev. (Gallup: How Employee Engagement Drives Growth - 2020)

Večja produktivnost in učinkovitost sta ključni prednosti, ki jih organizaciji prinaša visok delež zavzetih zaposlenih. Organizacijam, ki imajo visok delež zavzetih zaposlenih zato ni potrebno uporabljati mehanizmov pritiska na zaposlene s strani vodij, groženj z odpovedjo, stalnega zaostrovanja delovnih norm in podobnih pristopov, da lahko zagotovijo ustrezen nivo produktivnosti. Namesto tega raje uporabljajo pristope podajanja celovite povratne informacije, srečanj za izmenjavo inovativnih idej, metode asertivnega vodenja sodelavcev ipd.

Organizacija lažje zadrži ključne kadre in talente



Zavzeti zaposleni nimajo razloga, da bi delo iskali drugje, če jim organizacija nudi zadostno perspektivo. To najbolje zaznavajo v primeru, da pridobivajo ustrezna priznanja za svoje prispevke, vidijo dovolj priložnosti za osebni, poklicni in karierni razvoj ter razumejo cilje in smisel sprememb v organizaciji.

Ko zaposleni znotraj organizacije ne morejo v polni meri izkoristiti svojih talentov in prednosti (znanja, kompetenc), postopoma nehajo uživati v svojem delu. S tem se izrazito poveča verjetnost, da bodo poiskali novega delodajalca. Pogosto je to največji razlog za odhod najboljših talentov, čeprav v praksi vlada prepričanje, da najboljši talenti odhajajo zaradi višjih plač.

Poveča se zadovoljstvo strank



Če so vaši zaposleni visoko zavzeti, je večja verjetnost, da bodo vaše stranke dobro postrežene in bodo imele zagotovljeno odlično uporabniško izkušnjo. Zavzeti sodelavci običajno visoko cenijo svojo službo in imajo močan interes zadržati visoko organizacijsko konkurenčnost. Zato je med zavzetimi zaposlenimi višje zavedanje potrebe po negovanju visokega nivoja zadovoljstva stranke, ker jasno čutijo in razumejo, da samo odlična izkušnja stranke prinaša dolgoročno konkurenčnost. Nekatere raziskave kažejo na to, da imajo organizacije z višjim deležem zavzetih zaposlenih tudi do 20% višjo prodajo v primerjavi s konkurenti, kateri imajo višji delež (aktivno) nezavzetih sodelavcev.

Zmanjša se odsotnost z dela



Visoka odsotnost z dela je prvi vidni indikator, da zavzetost zaposlenih v podjetju ni na ustreznem nivoju. Mednarodne študije namreč kažejo na to, da je med visoko zavzetimi sodelavci odsotnost z dela manjša za kar 41 % v primerjavi z ostalimi sodelavci. V prvi vrsti je to povezano s pozitivnim odnosom do delovnega okolja in pozitivno čustveno naravnanostjo, kar zmanjšuje nekatere pojavne oblike stresa ter posledično manj bolezni, povezanih s stresom. Po drugi strani pa organizacije, ki sistematično razvijajo koncept zavzetosti zaposlenih, ustrezno skrbijo za zdravje svojih zaposlenih skozi različne programe. Med njimi lahko najdemo programe, ki se osredotočajo na zagotavljanje svežega sadja za zaposlene, vzpostavljanje konceptov prilagodljivih urnikov, zagotavljanje različnih oblik športne in rekreatine vadbe ipd.

Poveča se število (dobrih) inovacij



Danes organizacije potrebujejo inovacije, da lahko ostajajo konkurenče in uspešne v vedno bolj zahtevnem poslovnem okolju. Da se ustvari inovativno okolje, morajo vodje delovati predvsem kot trenerji (coachi) svojih sodelavcev. Podajanje kakovostne povratne informacije igra pri tem ključno vlogo. Dosledne povratne informacije v realnem času vzpodbujajo zaposlene k razvijanju novih, boljših idej in rešitev. Vse to pa ponovno vodi k ustvarjanju več vrednosti za organizacijo, njene kupce ter ostale deležnike ter nenazadnje za vse zaposlene. Spodbujanje zaposlenih, da so inovativni in delijo svoje ideje, je še en način za izgradnjo zavzete delovne sile. Izkoristite strokovno znanje svojih sodelavcev tako, da jih vzpodbujate k sodelovanju pri skupnih projektih.

Izboljša se timsko sodelovanje



Sodelovanje med člani tima je pomemben vidik vodenja uspešne organizacije. Zavzeti zaposleni sebe vidijo kot del celovitega uspeha organizacije in so pripravljeni biti močan člen v verigi uspešnega timskega dela. Držijo time skupaj in stalno iščejo priložnosti, da bi svojim sodelavcem pomagali. S tem pa se ustvarijo pogoji za dobre timske dosežke.

Ko dva ali več zelo zavzetih zaposlenih začne deliti svoje misli med seboj, se hitro razvije ustvarjalni potencial tima in ustvarijo edinstvene ideje.

Pomembno vlogo v konceptu zavzetosti predstavlja učinkovito voditeljstvo.



Pozitivno delovno okolje, ki ga ustvarja kakovostno voditeljstvo, pomembno vpliva na zavzetost zaposlenih. Vodje, ki želijo svoje zaposlene navduševati za odlične dosežke, se morajo najprej z njimi ustrezno povezati in jih dobro spoznati. To pomeni, da si morajo vzeti dovolj časa za sodelovanje z njimi. V zameno se bodo zaposleni bolj verjetno odzvali z višjo stopnjo zavzetosti. Zavzeti zaposleni bolj pogumno izmenjujejo povratne informacije in učinkoviteje sodelujejo z drugimi pri doseganju svojih ciljev in ciljev tima.

Podjetje Hays je v poročilu »What People Want« objavilo naslednje izsledke svoje raziskave:

  • 71% zaposlenih bi pristalo na znižanje plače, če bi lahko opravljali svojo idelano službo.

  • 47% aktivnih iskalcev zaposlitve je službo zapustilo zaradi neustrezne organizacijske kulture.

  • Samo 12% zaposlenih je bilo zadovoljnih s svojo trenutno poslovno vlogo.

  • Kar 81% anketirancev je bilo odprtih za nove zaposlitvene možnosti.

Navedene ugotovitve kažejo, da je potrebno intenzivno delati na konceptu zavzetosti zaposlenih in uvajati programe, ki izboljšujejo izkušnjo naših zaposlenih.

Deli članek